26 C
İstanbul
Pazar, 17 Mayıs 2020

Türk oyunu ABD listelerini fethetti

Benzer Haberler

Ekrem Buğra
Bilim & Teknoloji Yazarı
Ankara

Türk oyun geliştiricilerin elinden çıkan oyunların yakaladığı başarılara bir yenisi eklendi.

ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (ATOM) ekiplerinden Quok Games, Repair Master 3D ile ABD listelerinde birinci sıraya çıktı.

Quok Games kurucusu Burak Güneş Özgüney, AA muhabirine yapmış olduğu açıklamada, başlangıçta 3 şahıs olan ekibi, Kasım 2018’de ATOM’un bir araya getirmesiyle oluşturduklarını söylemiş oldu.

Sonrasında hızlıca bir seviye oluşturup bugüne dek 30’dan fazla oyun denediklerini ifade eden Özgüney, “Bunların bazılarında potansiyel gördük. Hatta 2’si de gösterildi sadece hiçbiri şu anki oyunun seviyesine çıkamadı. Bunlar yaşanırken bu senenin başlangıcında ekibi 4 kişiye çıkardık.” dedi.

Repair Master 3D’nin ortaya çıkma öyküsünü özetleyen Özgüney, son zamanlarda başarı yakalamış oyunlara bakıldığında, değişik mekanikleri bir çatı altında buluşturduklarının görüldüğünü belirtti. Özgüney, şu şekilde konuştu:

“İlk başta bir informasyon işlem ofisi vardı hafızamızda. Hem yazılımsal hem donanımsal sorunları çözecektik sadece sonrasında yazılım kısmını istediğimiz benzer biçimde oyunlaştıramayacağımızı gördük. Buradan da oyunu tamamen donanıma odaklanacak şekilde değiştirdik.

Oyunda oyuncunun karşısına bozuk telefonlar, dizüstü bilgisayarlar benzer biçimde elektronik cihazlar geliyor. Oyuncu da kolay mekaniklerle bu aletleri onarım ediyor. Yeri geliyor kırık cam koruyucuyu değiştiriyor, yeri geliyor pas temizliyor. Devamlı oluşturulan yeni mekanikler yardımıyla oyuncunun oyundan çabucak sıkılması engellenmiş oluyor.”

Telefon tamiriyle başladı, zirveye çıktı

Özgüney, oyunda başlangıçta bir tek telefon onarım edilebildiğini, sonrasında hızlıca yeni cihazlar ve geliştirilebilir bir mağaza eklediklerini söylemiş oldu. Özgüney, “Oyun oldukça süratli bir halde terfi etti ve birinci sıraya oturdu ve 5 gündür orada.” dedi.

Oyunu yayımlarken bu başarıyı beklediklerini ifade eden Özgüney, şunları kaydetti:

“Açıkçası bekliyorduk. Doğrusu bir ihtimal bu oyun olmazdı fakat bundan sonrasında yapacağımız oyunlardan biri olurdu, yakın bulunduğunu hissediyorduk. Şundan dolayı birkaç kere oldukça yaklaşmıştık ve o oyunlardan oldukça şey öğrendik. Hypercasual oyun yaparken oyunların başarısız olması oldukça düzgüsel bir durum. Bu durumlara duygusal yaklaşmayıp o oyundan öğrenebileceğinizi öğrenerek sonrakine başlamanız gerekiyor. Bu işlemi yeteri kadar yeniden ederseniz de başarı kaçınılmaz diye düşünüyoruz.”

Hedefte daha büyük oyunlar var

Burak Güneş Özgüney, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde toplumsal temasın azaltılmasına yönelik alınan tedbirlerin oyun sektörünü pozitif etkilediğini beyan etti. Özgüney, “Şundan dolayı insanoğlu evde daha oldukça kalmaya başlayınca ister istemez oyunlarda geçirdikleri vakitler de arttı. Oynanma sürelerinin artması da mobil oyunlarda geliri pozitif etkiledi. Bu şekilde bir dönemde birinci sırada bir oyunumuz olması da organik indirme sayımızı artıracaktır.” dedi.

Hedeflerine ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Özgüney, şunları kaydetti:

“Şu anki planımız bir süre daha hypercasual oyun halletmeye devam edip en azından bu başarıda bir oyun daha çıkarmak. Sonrasında ekibi yavaşça büyütüp birazcık daha büyük oyunlar yapmak istiyoruz. Bir de bu süreç süresince hep yanımızda olan ATOM’un yeni ekiplerine elimizden geldiğince, başta informasyon aktarımı olmak suretiyle yardım etmeyi planlıyoruz.”

YORUM YAZ

Yorumunuzu girin!
Buraya adınızı girin

Son Gelişmeler

Benzer Haberler