Pazar, 6 Eylül 2020

• A’DAN Z’YE KOVİD-19 REHBERİ: Koronavirüsle ilgili aradığınız tüm cevaplar
  • RAKAMLARLA: Ülke ülke koronavirüs istatistikleri
  • SAĞLIK BAKANLIĞI VERİLERİ: Türkiye günlük ve genel koronavirüs tablosu
  • ŞÜPHELERİNİZ Mİ VAR: Sıhhat Bakanlığı online koronavirüs denetim uygulaması

Bursa Uludağ Üniversitesinden (BUÜ) meydana getirilen yazılı açıklamaya gore, Op. Dr. Ahmet Umut Sabancı, nanoteknoloji ile viral ve bakteriyel enfeksiyonlardan korunma amacıyla nano-solüsyonlar geliştirdi.

Geliştirilen solüsyonların antimikrobiyal ve antivirütik tesirleri ise BUÜ ve Çukurova Üniversitesinden akademisyenlerin iş birliğiyle yayınlandı. Çalışmada, solüsyonların bakteri ile virüslerin üremesi ve çoğalmasını durdurduğu tespit edildi.

BUÜ Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Cüneyt Özakın tarafınca bakterilerde, Translasyonel Tıp, Tıbbi Genetik Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şehime Gülsün Temel ve Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Agantem Genetik Araştırma Merkezi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Atıl Bişkin tarafınca ise Kovid-19 ile savaşım kapsamında meydana getirilen “in vitro” emek harcamalar doğrultusunda, bu nano-solüsyonun SARS COV2 virüsünün replikasyonunu (kopya edilme sürecini) düzgüsel dokuya zarar vermeden durdurduğu yayınlandı.

Kovid-19 ile savaşım kapsamında çalışan araştırma ekibi, bunu projelendirerek, Türkiye Sıhhat Enstitüleri Başkanlığının hastalıkların önlenmesi, erken tanı ve tedavisi, destek ve izlemesinde kullanılabilecek ve hastaların mağduriyetini azaltacak her türlü tıbbi aygıt ve biyomalzemenin geliştirilmesine yönelik açmış olduğu çağrıya başvurdu.

Akademisyenler, projenin değerlendirme sürecinin devam ettiğini bildirdi.