Perşembe, 10 Haziran 2021

Bilim adamları, Avustralya’nın en büyük dinozor türünü keşfetti

Eromanga Organik Tarih Müzesi ve Queensland Müzesi araştırmacıları, Avustralya’nın iç bölgesinde bulunan Eromanga havzasında 2007 senesinde keşfettikleri dinozor kemiklerinin hangi türe ilişkin bulunduğunu saptamak suretiyle emek verme başlattı.

Devasa boyuttaki kemikleri incelemek için 3 boyutlu tarama teknolojisi kullanan araştırmacılar, 10 yılı aşkın süre kemikleri ülkenin öteki bölgelerinde keşfedilen örneklerle karşılaştırdı.

Araştırmalar sonucunda, Titanozor türü ile eşleşen kemiklerin, Avustralya’nın en büyük dinozoruna ilişkin olduğu ortaya kondu.

Yüksekliği 6,5, uzunluğu 30 metre olduğu tahmin edilen dinozora, kemiklerin keşfedildiği havzaya akan Cooper Nehri’ne ithafen “Australotitan cooperensis” adı verildi.

Bilim adamları, iki kattan oluşan bir bina yüksekliğine haiz dinozorun dünya genelinde şimdiye kadar keşfedilen 15 büyük dinozor türü içinde bulunduğunu kaydetti.

Kretase jeolojik döneminde Avustralya’ya geldiği tahmin edilen türün, 90 milyon yıldan fazla süre ilkin bölgede yaşamını sürdürdüğü açıklandı.

Antarktika dışındaki tüm kıtalarda fosillerine rastlanılan ve en büyük kara hayvanları içinde bulunan Titanozorların, günümüz balinaları ile eşdeğer büyüklükte olduğu biliniyor.

Titanozorlar, uzun boyun ve kuyruk yapılarının yanında otçul beslenme alışkanlıklarıyla tanınıyor.